Cem Akkılıç

Biz cumhuriyeti sokakta bulmadık ki; "buyurun gelin yıkın diyelim!.. " Cem Akkılıç Ne mutlu Türk'üm diyene!

IMF'ye borç bitti palavrası...

Ekonomiden çok anlamam...

Matematik desen, orta şekerli...

Fakat insan embesil olsa, iki gözü varsa olan biteni görür...

*

Farzı misal; benim Ahmet'e yüz doksan lira borcum var... İşsizim ve üretmiyorum... Ahmet sürekli bastırıyor... 

Üretmediğim içindir ki, bu borcu ödemem imkansız...


Murat'a gidiyorum, versene bir ellilik...


Mehmet'e gidiyorum aynısı...


Hüseyin'e gidiyorum, sen de ver diyorum bir ellilik, Ahmet'e borcumu ödeyip itibarımı kurtarayım...


Suya düşmüş yılana sarılıyor misali, kimi görsem para dileniyorum... 


Hepsi; "tamam veririz ama faizi kol gibi" diyorlar...



İtibarı kurtaracağım maksadıyla, Ahmet'e borcu kapatmak için diğerlerinin kol gibi faizlerine katlanıp, borcumu ödüyorum...


*


IMF'ye borç bitti diye kasılıp duruyorlar da... IMF Ahmet'tir... 


*


Selim Kotil bu melodramı futbol ile örneklemişti.. "Maça çıkıyorsun, bir gol atıyorsun, ardından on gol yiyorsun... İşte IMF'ye kapatılan borç!.." diyerek anlatmaya çalıştı...


AKP geldiği günden beri bir tek fabrika açtı mı?.. Yoksa var olanların hepsini sattı mı?.. 


Üretmeyen ülke, borcunu nasıl kapatır?..


*


Sarımsak Çin'den, kırmızı "mundar et" Sırp kasabından, ayçiçek yağı için ayçekirdeği Bulgaristan'dan, Zeytinyağı Tunus'tan ithal ediliyor... Eşeğin yediği saman, o bile ithal?..


Yani giydikleri dona kadar her şey ithal edilirken, üretmeyen bir ülke nasıl IMF'ye borcunu kapatabilir!?..


Ancak borç alarak kapatırsın arkadaş...


*


Memleketteki sefalete bakarsanız, IMF'yi bile mumla aratıyorlar...


*


IMF'ye borç bitti diyorlar ya...


Bunlardaki beyni kuşa taksanız, hakikaten ters uçar!..


Cem Akkılıç

11 Şubat 2018



1 yorum:

35 dedi ki...

bana bak öncelikle sen insanların dini değerlerine saygısızlık yapmaktan vazgeç

Top Ad unit 728 × 90

Mehmetcik Vakfı